Wednesday, December 7, 2011

Tony Nak Kurus

Yes yes... aku nak kurus.. saper tak nak kurus ? sila londeh seluar kalau taknak..

Sajer aku create blog nih.. sebagai semangat nak kurus.. so akan jadi journal dalam journey memecah belahkan lemak2 mahupun segala jenis mak bapak jenis penyakit yang bersarang di perutku ini..

Aku ingat lagi time aku form5, aku wakil Star masuk debate peringkat final Kinta .. nmpak mcm kecik, tapi daerah Kinta kat Ipoh, merupakan daerah yang paling banyak sekolah menengah kat Malaysia.. Mcm aku main bola kat KL, kalau zon Batu or Sentul tuh, baper kerat jer sekolah.. kat Kinta dalam 20-30 lebih... arghh dah mengarut .. siot arr lu tony !!!

Opss stop... masuk final tuh, tajuk terbaek sepangjang zaman, Makanan Punca Utama Penyakit, dan aku di pihak pembangkang.. memang siot gila.. semua orang tau makanan punca utama penyakit.. apa yang nak dibangkangnyer.. sure kena sesah balik.. setan gila .. resultnya.. sure ler kalah.. mungkin pasal aku botak licin time one day before final.. Memang sial cikgu yang botakkan kepala aku tuh.. tunggu ler lepas final.. bodohnya Logam

So hari nih, bermulanya pada 7 December, aku akan start berdiet dengan bantuan supplement2 yang ada.. 7 April next year, umur cukup 31.. azam sebelum 31 tahun ler namanya nih.. yeehaaaa

Aku pun disahkan slip disc.. tekanan perasaan bila sakit.. seb baek aku bleh kerja dari rumah.. bleh kerja kat rumah sambil baring2.. boss aku mmg terbaek.. Wa caya sama lu Steven sebab kasi kerja kat rumah.. yehaaaa...

Day 1

Sebelum kurus, aku disuruh detox dulu selama 6hari.. sesah jerlah.. sebab nak clearkan perut.. kalau ikut logik, mmg logic..

Sebagai contoh, ko nak letak pewangi kat lantai umah korang, dah tentu kena mop bagi bersih dulu.. baru korang letak pewangi kan.. kalau tak bersihkan, mana datang nak wangi.. mungkin bleh kot, korang simbah ler baper botol untuk wangi.. meaning, more effort and not effective..

Sama macam perut, dah berpuluh tahun korang hidup, dah bermacam benda bersarang kat perut and usus korang, wajib buat detox untuk clearkan perut n usus korang, so perut korang akan lebih mudah untuk serap segala nutrition yang korang makan hari-hari.

Sambil tuh, aku start makan pil2 utk bone aku dan disc yang dah semakin lari dari kedudukan asal.. magnesium ngan tah ape tah, aku tak ingat.. nanti ler aku bgtau.. ape productnya..

Bab ape product ape aku pakai, sat nanti aku ceciter..

Oh ade lagi, aku rembat makan supplement utk extra energy since aku cepat letih, mengantuk dan hilang fokus.. since kerja aku hari2 menyelesaikan masalah orang, aku kena stay focus dan active.. Macam iklan loreal lah pulak.. mungkin aku dah kurus, muka v-shape, loreal nak amek aku jadi model.. tunggu ler ko Aaron Aziz... ngan Ombak Rindu part2 kalau ade aku side kick.. puii tony puii..

Oh ya.. berapa berat badan aku yang sebenarnya.. 70kg buat masa sekarang.. sebelum kahwin 65kg.. sebelum2 tuh, 60kg.. so inilah target aku.. kembali ker berat 60, dan boleh berlari seperti sediakala.. mungkin bleh cuba nasib main bola untuk Staroba .. yakin boleh !!! azam kuat nih..

Nanti sambung yo!!

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India